Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blog Arşivi

En Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

8 mart 2014 malezya hava yolları uçağı kazası

.neresinden tutsan elinde kalan garip kaza. havacılıkla oldukça ilgilenen birisi olarak şaşkınlıkla ve merakla takip ediyorum gelişmeleri. çok zayıf bilgiler geliyor ve bilgiler arasında cidden tutarsızlıklar var. birkaç fikir de ben yürütmek isterim naçizane.

şimdi, elimizdeki veriler şunlar:

- kazaya karışan uçak bir boeing 777. havacılıkla ilgilendiğimi söylemiştim; naçizane fikrimce ve aynı anda da istatistiklere göre b777 en güvenli yolcu uçaklarından biri değildir; net olarak en güvenli yolcu uçağıdır.

- bir b777, atc (air traffic control) iletişimi yapabileceği bir alanda uçarken (burası önemli, zira okyanus ortasında falan değiller), aniden, hiçbir uyarı vermeksizin, bir mayday bile vermeden radardan kayboluyor. pilotlar atc'ye en ufak bir aksaklıktan söz etmiyorlar. en ufak bir olumsuz hava şartı bile yok. hiçbir acars mesajı dahi gönderilmemiş (acars: aircraft communications addressing and reporting system. uçakta teknik bir problem olduğu zaman, ilgili birimlere otomatik uydu sinyalleri gönderebilen bir ekipman). yani kısacası, uçak radardan aniden kaybolduğu ana kadar, bir şeylerin ters gittiğine dair en ufak bir emare göstermiyor.

- üç gündür yapılan aramalara rağmen uçağa dair en ufak bir iz bulunabilmiş değil. ne bir parça var, ne bir ceset, ne de bir görgü tanığı. koskoca uçak resmen ortada yok. bu noktada air france kazasıyla benzerlik gösterdiği konuşulsa da, aslında söz konusu air france kazası okyanusun ortasında gerçekleşmesine rağmen iki gün içinde enkaz parçaları bulunmuş, zaten acars verilerinden de uçakta bir takım teknik sorunlar yaşandığı öğrenilmişti.

- uçakta sahte pasaportla seyahat eden iki adet yolcu var.

bu veriler bir araya getirilince, defalarca söylenmiş olduğu gibi, ilk akla gelen şey çok ani bir kazanın gerçekleşmiş olması. üzerinde durulan olasılıklardan bahsedersek:

- terörist saldırı/bombalama/patlama. uçağın havada infilak etmesi radardan hiçbir uyarı vermeksizin aniden kaybolmasını çok güzel açıklasa da pek olası görünmüyor. zira o irtifada seyreden bir uçak infilak ederse binlerce ufak parçaya ayrılır ve enkaz çok çok geniş bir alana dağılır. bu tip bir durumda parçalardan en azından birkaç tanesinin, bir cesedin vs. kısa sürede bulunmuş olması gerekiyordu. bu sebepten dolayı, bu ihtimali göz ardı edip uçağın tek parça halinde olduğunu varsaymalıyız diye düşünüyorum.

- uçağın havada parçalanması, kanadının vs. kopması. öncelikle söylemeliyim ki, bir b777'nin havada durduk yere parçalanması imkansızdır. im-kan-sız-dır. bu kadar net. üzerinde durmaya bile gerek olmasa da, uçağın kanadı durduk yere kopmuş bile olsa, uçağın 35000 ft'ten suya çakılması biraz vakit alacaktır. bu süre içerisinde pilot bir "mayday" diyecek vakti bulurdu zaten. bu olasılık da her açıdan mantıksız.

- tüm elektrik sistemlerinin arızalanması. böyle bir olasılık da b777 gibi bir uçaktan bahsederken son derece zayıftır. elektrik sistemlerinin arızalanması durumunda yedek güç ünitesi devreye girer. onun da arızalanması ve uçağın tüm elektrik sistemlerini kaybetmesi durumunda, uçağın altından otomatik olarak açılan bir pervane (ram air turbine), uçağın hareketi sayesinde dönerek elektrik üretir ve uçuş için gerekli bir takım ekipmanın çalışmasını sağlar (hidrolik sistemleri, göstergeler gibi). en kötü ihtimalle, bu sayede uçak bir şekilde iletişim kurarak acil durum çağrısı yapabilirdi. haliyle bu tip bir olasılık da çok zor görünüyor.

tüm bunları göz önünde bulundurunca, benim aklıma yalnızca uçağın iletişiminin, uçağın içinden kasıtlı olarak kesildiği ihtimali geliyor. yani bir çeşit pilot intiharı ya da uçak kaçırma. pilotun uçakla beraber intihar ettiği bir vaka daha önce gerçekleşmiş, (bkz: 31 ekim 1999 atlantik okyanusu uçak kazası). burada da bir ihtimal, pilotun tüm iletişim sistemlerini kapatıp, sonra da uçağı rotadan alakasız bir yerde denize çakmış olması uçuk da olsa parçaları yerine oturtan bir senaryo. tabii buna yönelik hiçbir kanıt yok. öte yandan, sahte pasaport iddiaları sayesinde akla gelen bir diğer uçuk olasılık da tabii ki uçağı birilerinin kaçırıp, tüm iletişim sistemlerini kapatıp, daha sonra isteyerek veya istemeyerek uçağı rotadan uzak bir yere düşürmüş olmaları. uçağın bir şekilde karaya iniş yapmış olduğu veya karaya düştüğü ihtimalini ise zayıf buluyorum, zira kocaman bir b777'nin hiçkimse fark etmeden, görmeden, duymadan karaya düşmesi akıl alır bir şey değil. illa ki birisi patlamayı, gürültüyü vs. görür ya da duyardı en azından.

buraya dipot olarak şunu da düşmek gerekir; uçak yaklaşık yedi saatlik bir uçuşun henüz ikinci saatindeydi. bu da uçağın bol miktarda yakıtının olduğunu söylüyor bize. yani herhangi bir sebeple, radardan kaybolduktan sonra uçmaya devam ettiyse, dünyada çok ama çok alakasız bir noktada olabilir bu uçak.

bir de tutarsızlıklar var tabii. yetkililerden gelen tutarsız, yetersiz ve bazıları saçma sapan açıklamaların yanı sıra (bkz: #41022805), bir de uçağın radardan kaybolduktan sonra askeri radarlarla neden takip edilemediği konusu benim dikkatimi çekiyor. o konuyu da şöyle açıklayalım: yolcu uçaklarının yerlerini tespit etmek için kullanılan radarların çalışma prensibi, yerden gönderilen sinyallere uçakta yer alan transponder adı verilen vericinin cevap vermesi üzerine kuruludur. yani yerden sinyal gönderilir, uçak bu sinyale cevap verir, yerini, hızını, yüksekliğini vs. otomatik olarak radara bildirir. askeri radarlar ise gökyüzüne sinyaller gönderir ve bu sinyallerin cisimlere çarpıp geri yansımalarını toplayarak, belli bir büyüklüğün üzerindeki tüm cisimleri tespit eder. yani askeri bir radar, belli bir irtifanın üzerindeyken, tüm sistemleri kapanmış bir b777'yi bile rahatlıkla tespit edebilir. bu durumda, uçağın radardan kaybolduğu andan sonrası için, askeri radar kayıtları olması gerekiyor. zaten okuduğum haberlere göre bu bölge vietnam'a ait askeri radarların kapsama alanı içerisindeymiş. bu durumda nasıl ve neden bu verilerin açıklanmadığını anlamak çok güç. hal bu olunca, komplo teorilerinden nefret eden ben bile işin içinde bir bit yeniği aramaya başlıyorum. diğerlerinden bile uçuk bir ihtimal olsa da, bir çeşit füze denemesi gibi bir olay esnasında uçak yanlışlıkla düşürülmüş ve buna kılıf aranıyor falan olabilir mi acaba diye aklımın en uçlarından geçmiyor değil. tabii bilim kurgu tutkunu yanım da uçak 6 ay sonra hiçbir şey olmamış gibi pekin'e insin, yolcuların hiçbir şeyden haberi olmasın, normal uçuşu tamamlayıp indiklerini sansınlar; wormhole'lar, zaman yolculukları havada uçuşsun falan istiyor. hehe.

bu arada, "uçağı uydudan niye bulamıyorlar?" diye merak edenler olmuş bol bol. onu da açıklamaya çalışalım. uydu kameralarıyla fotoğraf çekmek için, öncelikle neyin ve nerenin fotoğrafını çekeceğinizi bilmeniz gerekir. yani bu uydu kameraları dünyanın her noktasını 24 saat kayıt altına alamıyor. örneğin benim evimin penceresinin fotoğrafını çekebilirler, fakat bu kamera 24 saat benim evimin penceresinin kaydını yapmaz. dolayısıyla uçağın uydudan bulunması gibi bir olay pek söz konusu değil. eğer enkazın x noktasında olduğundan şüpheleniliyor olsa uydudan oranın fotoğrafı çekilebilir, ama zaten bu oranın üzerinden uçakla geçmekten daha az zahmetli bir iş değildir diye düşünüyorum.

neyse, baya uzatmışım. uçak kazası gerçekten çok korkunç bir şey, hele ki böylesi. o uçaktaki insanların, yakınlarının neler yaşadığını hayal etmeye çalışınca gerçekten korkuyor insan. bu kadar gizemli bir olay söz konusu olunca da merak bir yandan yiyip bitiriyor. e takip etmeye devam ediyoruz. umarım en yakın zamanda kazanın sebebi ortaya çıkacak, bu 239 kişinin canı pahasına da olsa gelecekte uçmak birazcık daha güvenli olacaktır. (yazıyı böyle bitirdim ki biri gelip "iki bölüm air crash izlemiş konuşuyo yeaa" diye bana laf soksun, ehehe, mutsuz herifler sizi)

Linki Arkadaşlarınla Paylaş

URL: HTML link code: BB link code:
Haberin Kategorisi Dünya Haberleri / Enteresan Olaylar konu Başlığı 8 mart 2014 malezya hava yolları uçağı kazası. Bu haberi paylaşacağınız URL http://yenisozluk.blogspot.com/2014/03/8-mart-2014-malezya-hava-yollar-ucag.html. Teşekkür ederiz
Ditulis oleh: MemurSite.Com -

17 Yorum Yapıldı "8 mart 2014 malezya hava yolları uçağı kazası"

  1. bermuda seytan ücgeni tarzi bir manyetik dalganin etkisine girmis olma ihtimali yüksek bir olay.

    büyük bir ihtimal yolcular ve ucak ya 1940 larda yada 2100 lü yillarda bir solucan deliginden meydana ciktilar.

    YanıtlaSil
  2. flight data recorder, ya da halk arasında bilinen adıyla kara kutu, üzerinde iki adet kontak bulundurur. bu kontaklar üzerinden devre tamamlandığında fdr sinyal yaymaya başlar. kontaklar üzerinden devre tamamlanması, kontaklar arasına iletken bir cisim girmesi demektir ki tuzlu su iletkendir.

    yani bu cihaz uçakların suya düşme durumlarında, tuzlu suyun cihazı aktifleştirmesi suretiyle yerini belli etmesi için özel olarak tasarlanmıştır. ismi kara kutu olsa da, rengi turuncudur ve bildiğim kadarıyla tek başına suya batmaz. çok uzun süre, çok uzağa sinyal yayabilir.

    hal böyleyken, kara kutu neden bulunamamıştır anlamak güç.

    aslında böyle yorum yaparak kendimizi tatmin ediyoruz biraz da ama, hani elimizin altında internet falan var ya her bilgiye ulaşabildiğimizi sanıyor her şeyi bildiğimize inanıyoruz. bu kaza ile ilgili doğru bildiğimizi sandığımız kim bilir kaç türlü yalan var, hiç aklımıza gelmeyen kim bilir kaç türlü gerçek var. bu kaza, bilgi edinme yönünden, iletişim çağında olduğumuzu iddia etsek de, ne kadar aciz olduğumuzu bir kere daha acı bir şekilde hatırlattı bana. twitter falan aslında bir şeylerin hızlı yayılmasından başka bir boka yaramıyor. sonuçta bilgi var mı, varsa doğru mu bunlara cevap veremiyor.

    YanıtlaSil
  3. kara kutu kırmızı renki olabilir ama sadece bir ses kayıt cihazı değildir.

    "kara kutular kullanıldıkları uçaklara göre farklılıklar gösterirler. en detaylı kayıt büyük yolcu uçaklarında yapılır. küçük bir uçakta kaydedilecek parametre sayısı ve çözünürlükleri uçağın kullanılacağı sınıfa göre değişir. 2 kişilik bir akrobasi uçağında kaydedilecek veriler 15 ile 20 arasında değişir. bu konuda referans olarak sae as 8039a dokümanı referans alınabilir. büyük uçaklarda ise 88 temel parametre vardır. bu parametrelerin türetilmesi ile bir uçakta toplam kaydedilecek bilgi belli olur. yolcu uçaklarında bu kriter sayısı 250 ye yaklaşabilir. bu veriler bir kaza olması durumunda incelenir ve kaza nedeni anlaşılır. örneğin pilotun motor gücünü arttırdığı güç kolu nun herhangi bir andaki değeri motor gücü değeri ile aynı değilse güç kolu ile motor bağlantısı kopmuştur diye yorumlanabilir. bu bilgiler kokpit ses kayıtları ile kıyaslanarak emin olunur. şayet arıza fark edilmişse pilot bunu yere bildirmeye çalışacak, bu konuşmalar da karakutuda kaydolacaktır.

    aşağıdaki listede verilenler orta büyüklükte bir uçakta kaydedilecek 88 parametreden bazılarıdır:

    (1) zaman;
    (2) basınç irtifası;
    (3) hava hızı;
    (4) baş doğrultusu;
    (5) ivme (dikey);
    (6) yunuslama durumu;
    (7) roll durumu;
    (8) pilotun teslsizi açma kapamaya elle müdahalesi;
    (9) motor gücü;
    (10) autopilot çalışıyor mu?;
    (11) uzunlamasına ivme;
    (12) yunuslama kontrol verisi;
    (13) lateral kontrol verisi;
    (14) rudder pedal verisi;
    (15) asli yunuslama kontrol yüzey pozisyonu;
    (16) asli lateral kontrol yüzey pozisyonu;
    (17) asli yalpa kontrol yüzey pozisyonu;
    (18) lateral ivme;
    (19) yunuslama yüzey kontrol posisyonu;
    (20) kokpittte flap yüzey seçimi, firar kenarı;
    (21) kokpittte flap yüzey seçimi, hücum kenarı;
    (24) dış ortam sıcaklığı;
    (25) otopilot durumu;
    (26) radyo irtifası;
    (32) hücum açısı;
    (33) hidrolik basınç;
    (34) yer hızı;
    (68) fren basıncı;
    (75) dc elektrik dağıtıcı statüsü"

    YanıtlaSil
  4. periliköşk12 Mart 2014 07:02

    eğer söylenildiği gibi düştüyse uçağın düşüşüne dair tek bir olasılığım var benim. onu yazayım izninizle;

    havada herkese gına geliyor ilk önce. böyle bir sıkılmalar, bir daralmalar, herkesin kafasında intihar etme düşüncesi var, boeing 777'nin değil de sanki undercity'nin kapılarından içeri girmiş insanlar adeta o kadar ağır atmosfer. o anda pilotlardan biri hostese bir kağıt veriyor, üzerinde aynen şöyle yazıyor;

    "uçağı düşürüyorum, sakın sesini çıkarma"

    hostesler bu kağıdı bütün yolculara tek tek dolaştırıyor, hepsi biraz rahatlıyor tabi. onayı da aldıktan sonra geriye uçağı düşürmek kalıyor. kaptan pilot senelerin tecrübesi, lan bari gömülmüşüz tam gömülelim parçamızı bile bulamasınlar deyip öyle bir açıdan giriyor ki suya, sanki dark portal'dan geçiyor. dağılan parça olmadığından da bugün uçağı bulamıyoruz.

    eğer düşmediyse ki anlayacağınız üzere uçağın düşmüş olma olasılığı üzerinde pek durmuyorum, bir atayiz olarak metafiziksel olayların gerçekliğine ihtimal verdim ben. mümkün değil arkadaş, hadi uçağın enkazı bulunamadı, ulan insan hiç mi düşüyoruz falan demez, tek bir sinyal dahi vermez, en ufak şekilde kuleyle irtibata geçmez mi amk uçağı ? terör saldırısı oldu, havada patladı gitti diyelim, uçak nereye düşer sizce ? tabi ki uçakla irtibatın kesildiği bölgeye düşer. bu nasıl bir patlayıcıdır, bu nasıl bir un ufak olmadır ki anasının amı kadar uçaktan en ufak bir hücre dahi bulunamıyor günlerdir araştırma yapılmasına rağmen ? tek ihtimal independence day kafası yaşayıp göktaşı lazeriyle vurdular da sapık mı bu herifler içinde bu kadar insan bulunan uçağı vurup başlarına iş alsınlar, gider bir kargo uçağını vururlar kimsenin de sikinde olmaz, nereden tutsan elde kalıyor yani.

    ya karadelik, ya dünyadışı varlıklar ya da paralel evren falan diyorum ben, uçağın içindeki insanların yaşadığından da, uçağın asla bulunamayıp tarihteki en büyük sır perdelerinden biri olarak kalacağından da yüzde yüz eminim, hatta şu anda hiçbir şeyden habersiz evlerinde televizyon seyrediyor bile olabilirler yolcular. paralel evrenler teorisine göre aynı anda birkaç düzlemde birden bulunmak mümkün. ancak bizim bu uçağın düzlemde veya zamanda atladığını farkedebilmemiz durumu ilginç kılıyor.

    YanıtlaSil
  5. fear of a unique identity12 Mart 2014 07:03

    düşmemiş uçaktır. muhtemelen gazı bastılar uçağın içine 3-5 hava korsanı. herkesi uyuttuktan sonra pilotun ilk önce tüm iletişim sistemini sonra da pilotları ele geçirip bir yerlere götürdüler. bu süreçte telefonlar toplanılmış, insanlar etkisiz hale getirilmiştir.

    düşen uçak bulunur arkadaş. hala havada olması olası değil fakat bir intihar görevi için kullanılacaksa o uçağın bir yerlere girmemesi için dua edelim.

    düşünsenize 227 yolcu ve 12 mürettebat. 4 gündür tek bir haber bile yok tam bir bilinmezlik. yazık yemin ediyorum o ailelelere.

    tanım. olmamış kazadır. inşallah olmayacaktır da...

    YanıtlaSil
  6. chnanthemoca12 Mart 2014 07:03

    hala bulunmaması saplantı yaptırır, kafayı yedirir.
    artık kesinleşen birşey var ki uçak denizin dibinde yüzlerce ceset suda öylece bekliyordur.
    kimi hala koltuğuna bağlı.
    son dakikalardaki korku, ölünecek olmanın bilinmesi, o çığlıklar yerini derin sessizliğe bırakmıştır.

    YanıtlaSil
  7. konunun uzmanı değilim, birkaç kere askeri havaalanı kulesine ve radar istasyonuna girmiş, radarcı astsubayın bilgisi dahilinde o yuvarlak radar ekranının karşısına oturmuşluğum var, hatta edirne'den kuzeye giden bir yolcu uçağına askeri radardan sinyal yollamıştım, benim gördüğüm yerde misin diye, karşıdan da otomatik olarak buradayım diye bir teyit mesajı gelmişti. (buralarda pilot veya atc varsa gönderdiğim sorgu sinyalini teknik olarak biliyordur)

    askeri radarlar uçağın gönüllü olarak yaydığı radar sinyali açık veya kapalı olsun herşeyi 7/24 görür. en azından türkiye'de işler böyle. hatta bu radarlar deniz seviyesinde uçan araçları görebilmesi için yüksek pozisyonlara yerleştirilir o yüzden uçağın kimse farketmeden kaçırılıp bir yere götürülmüş olma ihtimali %0,000001 bile değildir. boşuna komplo teorisi kasmayın.

    YanıtlaSil
  8. pismis köfte12 Mart 2014 07:04

    bir kaç gündür benim de takip ettiğim olaydır. bugünkü ülke gündemiyle pek de bu başlığa yazasım gelmiyor artık ama şunu söylemeden geçmek istemedim; arkadaşlar bir uçak tek parça halinde denizin dibinde nasıl olabilir allah aşkına? o kadar yükseklikten denize nasıl düşerse düşsün, bir uçak tek parça o-la-maz. 35.000 feet yükseklikten siz atlayın tek bir uzvunuz tek parça kalıyor mu bakalım? ayrıca uçağın koltukları dahil pek çok parça yüzer şekildedir, yani denizin üstünde illa ki parçalar olması gerekirdi. denize düşmüş olsa idi şayet bulunmaması için hiç bir sebep yok. uçağa nolmuşsa artık, tek gerçek o olayın uçağın radarda son göründüğü yerde olmadığıdır. transponder kapatıldıktan sonra artık başka bir yere götürülmeye çalışırken mi düştü onu bilemeyiz ama en azından uçağın "tek parça" halinde denizin dibinde olamayacağını kestirebiliriz.

    YanıtlaSil
  9. uydu goruntulerindeki parcalar ucagin govdesine ve kanatlarinin bir kismina cok benziyor. uzerindeki sis perdesinin kalkmasina cok az bir sure kalmis kaza.

    YanıtlaSil
  10. bes para etmez adam13 Mart 2014 00:16

    malezya'dan kalkışının ardından 5. güne girdiğimiz ve hala hakkında net bir bilgiye sahip olmadığımız facia.

    YanıtlaSil
  11. bendimidimodidi13 Mart 2014 00:16

    saka maka gunlerdir takip etmeden duramadigim kaza.

    ben de dahil cogu yazar bilgi kirliligi yaratiyor gunlerdir yazmiyim yazmiyim diyorum da yeter be. bulunsun artik.

    gerci bu saatten sonra bize yapilacak olan hicbir aciklamaya -senaryoya- guvenmiyorum ya neyse. kim bilir gercekte neler oldu amk.

    YanıtlaSil
  12. cnn internationalda an itibariyle canki yayinda tartisilan olay. teyzenin biri cin uydusunun goruntu buldugu koordinata amerikan uydularinin yonlendirildigi ve yakinda daha net goruntuler gelecegibi soyledi.

    bir de 9/11 de de ucagi kaciranlar uydu iletisim cihazini ( transponder ) kapatmis. oradan teror baglantisi kurmaya tesneler.

    edit : ordaki amca transporter dedi. ben uydu iletisim cihazi diye bisi yazdim. daha detaylisi icin

    YanıtlaSil
  13. şimdi eğer çin uydusunun dediği gibi uçak enkazı o noktada çıkarsa ciddi ciddi bunun planlı bir şey oldugunu ve ucagın sonradan yerleştirildiğini düşünmeye başlayacagım. çünkü o nokta zaten uçagın rotasının üstünde yani ilk arama kurtarma çalışmalarında uçagın kayboldugu yerden rotası dogrultusunda mutlaka arama yapılmıştır ve eger o ucak orada olsaydı mutlaka görülürdü.

    YanıtlaSil
  14. mike ehrmantraut13 Mart 2014 00:18

    hakkında entry girince kime zarar geliyorsa malezya hükümetinin, nato'nun ve obama'nın açıklaması gereken kaza.

    aldığım son bilgilere göre arama kurtarma ekibinin lideri sözlüğü sürekli takip ediyormuş, burada üretilen teorileri bir bir inceleyip dezenformasyon sebebiyle boşuna zaman kaybettiğini anladığında da kahroluyormuş. sırf bu yüzden enkazın bulunması gecikmiş ama bunu açıklayıp bizi rencide etmek istemiyorlarmış. saygılı insanlar asyalılar en nihayetinde tabi.

    diğer başlıklar türkiye ve insanlık adına çok önemli bilimsel tartışmaların döndüğü, klavyede her harfe basışımızda çok çok önemli bir konuya büyük katkı yaptığımız başlıklar olduğu için burada yazılanlar boş beleş muhabbetler ve vakit kaybıymış.

    "yaw amınakodumunun salakları ne taktılar şu uçağa yeaaa eeheheue" diye düşünüp en güzel ayarı veren, bu boş beleş insanları kendinden utanıp insan içine çıkamayacak bir duruma getirmeyi başaran nüktedan, zehir gibi zekaya ve genel kültüre sahip olup boş işlere ayıracak çok vakti olmayan 100. yazarımıza da sekreterlerinden randevu almak suretiyle altın yarrak ödülü en kısa sürede takdim edilecekmiş.

    YanıtlaSil
  15. nicotinell sakizli muhallebi13 Mart 2014 00:19

    çin uydusundan gelen görüntülerle birlikte en azından uçağın nerede olduğuna dair gizemin ortadan kalkacağı kaza. yalnız uçağın bulunduğu yer neden arama alanı içinde değilmiş onu anlamadım. büyük ihtimalle rotası üzerinde veya hemen yakın çevresinde ve son sinyal alınan bölgeden de çok uzak değil. araam 1-2 gündğr yapılmıyor ki neredeyse 6 gün olacak. ayrıca burada ve daha pek çok yerde uçak tek parça düşemez yorumlarını okumuştum ama görüntü (çok küçük de olsa) uçağın en azında büyük bölümünün yekpare olduğunu gösteriyor. tabi çok küçük bir görüntü olduğundan yanılıyor da olabilirim. bir de pazar günkü görüntü 3 günde mi ellerine geçiyor? yoksa ancak 3 günde mi bulabildiler görüntülerdeki uçağı onu da çok anlamadım??? bu arada uçağın yerinin tespitiyle birlikte gizemin hemen kaybolacağını sanmıyorum. kara kutunun bulunması, bulunsa da bilgilere ulaşmamız uzun bir zaman alacaktır diye tahmin ediyorum.

    YanıtlaSil
  16. akilli olun bakem13 Mart 2014 08:53

    çin in uçağın düştüğünü sandığı yerde yapılan çalışmalarda 'da herhangi bir sonuca ulaşılamayan uçak kazası. adamlar artık okyanusun üstünde yüzen boka kadar bakıyorlar ama gene sonuç yok. bence iletişim sistemlerinde bir arıza oldu uçak radardan kaybolduktan sonra da bir süre uçmaya devam etti ve alakasız bir yere düştü. ben de isterim fantastik şeylere inanmayı ama ne yazık'ki uçak düştü.

    YanıtlaSil
  17. arkadaslar eger ucagin gercektende bulunmasi istenseydi bunu "aircraft communications addressing and reporting system“ (acars) ve „automatic dependent surveillance - broadcast“-transponder (ads-b-transponder) sayesinde problemsiz bulurlardi.

    „flightradar24.com“ ads-b-sinyali sayesinde tüm verileri alabiliyor ucaklardan, ama bu ads-b-transponder denilen aleti manuel olarak kapata bilir bir pilot ve hic bir bilgi vermeden o ucagi herkesten habersiz baska bir yere götüre bilir.

    ucagin kaybolduktan 45 dk sonra askeri radarin bir cismi gördügü bence dogrudur, ama pilot ads-b-transponderi kapattigi icin o son görüntüden sonra 4 saat mi yoksa daha fazla mi uctugu bellirsiz.

    YanıtlaSil