Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blog Arşivi

En Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

sıralı otogaz sistemleri

1.4 benzinli araçlar için kullanılması önerilir mi acep, bilen yapan var mıdır. Benzin fiyatları malum her geçen gün artıyor . Aracıma Lpg Otogaz taktırmak istiyorum Sizce en iyi otogaz lpg dönüşüm sistemi hangi marka?

Linki Arkadaşlarınla Paylaş

URL: HTML link code: BB link code:
Haberin Kategorisi Otomobil Dünyası konu Başlığı sıralı otogaz sistemleri. Bu haberi paylaşacağınız URL http://yenisozluk.blogspot.com/2014/03/sral-otogaz-sistemleri.html. Teşekkür ederiz
Ditulis oleh: MemurSite.Com -

15 Yorum Yapıldı "sıralı otogaz sistemleri"

  1. Prins,Teleflexs ve Brc en iyileri olarak göze çarpan isimler en iyisi Prins olarak kabul görüyor fakat servis ve fiyat aralığı baz alındığında Brc hem uygun hemde kalite açısından kullananlar tarafından memnuniyetle ifade ediliyor..Atiker sıralı sistem kullanan bazı arkadaşlarım var kimi memnun kimisi ise ara sıra aracı silkelediğini söylüyorlar..Prins elbetki en iyisi işin ustalarıda bunu söylüyor fakat fiyat farkıda bi o kadar yukarıda..Prins'in en önemli özelliği agresif bir sürücüyseniz performans artışı için çeşitli modlara sahip olması Ekonomi ve Performans mod gibi..

    Prins kullanan Toyota,Honda,Wolksvagen kullanıcıları oldukça memnun kaldıklarını belirtiyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en iyi marka en az sorun yaratandır.
      30.000 km oldu prins kullanıyorum gayet memnunum. bu arada prins bildiğim kadarıyla en pahalı kit. ama fazla verdiğiniz parayı kat kat hakediyor.

      Sil
  2. her benzinli araçta bulunması gereken sistemlerdir. 8 aydır kullanıyorum ve genel düşüncem son derece olumlu. tecrübelerimi aktarmak gerekirse şöyle:

    hangi markayı tercih etmeli?
    ben brc kullanıyorum. çok adi olmadıkça birçok marka tercih edilebilir. çünkü bildiğim kadarıyla yapı hep aynı, farkeden şey malzeme kalitesi. tankı falan zaten türkiye'deki üreticilerden sağlıyorlar. tercihteki en önemli kıstas işi yapacak usta. kesinlikle tanıdığınız birisinden referansı olan birisine yaptırın işi. veya en azından internette forumlar var, oralardan araştırın. ilk kurulum gerçekten çok önemli. usta sıçar da araba ayar tutmazsa insan bıkabiliyor hadiseden. ben, nazar değmesin, hiç ayar yaptırtmak durumunda kalmadım mesela. taktırdığımdan beri 15000 km yol yaptım ve 1 peryodik bakım dışında daha servise gitmedim. bir de tabi servis sayısı çok önemli, bu konuda da bildiğim kadarıyla lider olan marka brc.

    arabayı nasıl etkiliyor?
    yağı daha sık değiştirmek gerekiyor. ben benzinde kullanırken 15000'de bir yağ değiştirirdim ama lpg'de 11000 km'de araç yağ alarmı verdi. motorla ilgili bir eğitim almadığım için yanlış bilgi vermek istemem ama lpg kuru bir yakıt olduğu için araç daha çok yağ eksiltiyor. bunun dışında bir performans düşüşü hissetmek zor. büyük viteslerde yokuş yukarı hızlanmalarda farkediliyor, onu da ancak hassas şoförler fark eder.

    koku durumları nedir?
    lpg'li tofaşlarla karıştırmayın, koku falan yok kesinlikle.

    vw'nin bile yeni golf'ün lpg'li modellerini üretmesi, lpg'nin benzine iyi bir alternatif olduğunu gösteriyor. lpg benzine göre çevreci bir yakıt. lakin ülkemizde ilk olarak tofaşlarda kullanıldığı için o dönemlerden kalma kötü bir imajı var. ama kesinlikle benzine verilen paraya değmez. imkanı olan taktırsın. gönül rahatlığıyla "fulle" demenin keyfine varsın. (h)

    YanıtlaSil
  3. daha bu hafta taktırdım uzun araştırmalarım sonucu en iyi marka tartarini ancak çok yüksek fiyatı yüzünden pek tutulmadı. 2. sırada brc kaliteli olsun aracım performansta aynı kalsın diyorsan italyan malı olarak tercih ediliyor. Ancak ben zavolli taktırdım en yaygın ağa sahip sorunsuz ve fiyat olarak biraz daha uygun. Aracımın performansındada gözle görünür bir düşme olmadı. 1300 tl ye mal oldu 10 ay. Ancak ne taktırırsanız taktırın atikeri kimse tavsiye etmedi devamlı ayar istiyormuş bilginize...
    beni ben yapan zaten ne bu beden ne de bu tin , beni ben yapan birtek ona olan sevgim ....

    YanıtlaSil
  4. Çok yakında Doğalgaz ile çalışan sistemler çıkacak Hatta bazı LPG Dönüşüm firmaları CNG sistemi var fakat piyasada doğalgaz dönüşüm istasyonlarının olmayışından dolayı yaygınlaşmadığını belirtiyorlar.
    Doğalgaz olayı aslında yeni değil Ankara ve İstanbul'da yıllardır var şehiriçi otobüs taşımacılığında kullanılıyor..Ankara ve İstanbul Büyükşehir Belediye'leri bir dönem üzerlerinde 'Doğa Dostu' ibaresi bulunan yeşil renge boyanmış 93 model Ikarus marka otobüslerle bu konsepti denedi hatta E-5 karayolu üzerinde yerleşim alanlarından uzak Doğalgaz dolum istasyonları kurmuştu..Bu Macaristan yapımı hurda Ikarus'ların yeşilci olanları lüx muhitlerde fink atardı çevreleri temiz kalsın diye:)

    YanıtlaSil
  5. Bencede ithaller içinde BRC
    Yerliler içinde Yeni çıkaracağımız ürünü bekleyin Gerçek enjektörlü ilk yerli E-3, E-4, E-5 araçlara uygun

    YanıtlaSil
  6. valla bu soruyu ben sormayı düşünüyordum aracımı alalı 2 hafta oldu araçta sıralı olmayan bir lpg sistemi var mevcut olanımı kullansam yoksa söktürüp sıralımı taktırsam diye düşünüyorum. Taktırırsam benim araca en uygun ne marka gider bilen varmı?

    YanıtlaSil
  7. sıralı lpg markaları hangisi iyidir LOVATO BRC TARTARİNİ ZAVOLİ ALDESA MİMGAS NLP EKOGAS FEMA ATİKER ECO TEC STEFANELLİ LANDİRENZO BAYKAN STAR Atiker | Brc | Prins | Lovato | Tartarini | Zavoli | Landi | Ecotech | Fema | Gaz Italy | Ventgas | Atiker | Brc | Prins | Lovato | Tartarini | Zavoli

    YanıtlaSil
  8. LPG markaları arasından en uygun olanını seçmemizde üç temel kriter mevcuttur. Bu kriterler lpg fiyatları (lpg otogaz dönüşüm sistemleri fiyatları) , lpg markasının lpg sorunları ile karşılaşma yüzdeleri ve kullacıların memnuniyeti (10 üzerinden verilen notlar). Bu üç kriter arasında kuracağınız dengeye göre lpg markaları arasından seçim yapmamız uygun olacaktır. Sitemizde Atiker, BRC, Lovato, Zavoli, Tartarini ve Prins gibi popüler lpg markalarına ait Sıralı ve Karbüratörlü Lpg Dönüşüm Sistemlerinin detaylı analizleri ( fiyatları, araç markası bazında tercih yüzdeleri, sorun çıkma yüzdeleri, kullanıcılar tarafından verilen değerlendirme notları) bulunmaktadır.

    YanıtlaSil
  9. Fiyat Listesi
    atiker-lpg-sirali-sistem

    900 – 1.100 TL (Ağırlık 1.000 TL)……..

    brc-lpg-sirali-sistem

    1.300 – 1.600 TL (Ağırlık 1.500 TL)……..

    lovato-lpg-sirali-sistem

    1.200 – 1.400 TL (Ağırlık 1.300 TL)……..

    zavoli-lpg-sirali-sistem

    1.200 – 1.400 TL (Ağırlık 1.300 TL)……..



    tartarini-lpg-sirali-sistem

    1.300 – 1.600 TL ……..


    prins-lpg-sistemleri

    2000 – 2600 TL ……..

    Landi Renzo: 1250 -1400 TL



    OMVL: 1300 – 1500 TL



    Ecotech: 1150 – 1350 TL



    Voltran : 900 TL

    YanıtlaSil
  10. Sorular burada11 Mart 2014 06:57

    ARACIMIN MOTORUNA ZARAR VERİR Mİ?
    LPG silindirlere gaz fazında gönderiliyor. Benzine göre daha temiz bir yakıttır. Yüksek termodinamik özellikleri sayesinde daha iyi bir yanma sağlar. Yanma odası, supaplar, bujiler temiz kalır. Motor yağı ömrü uzar. Motorda kurum oluşmaz. Benzine göre daha fazla vuruntu önleme gücüne sahiptir. LPG’li araçlar daha sessiz çalışır. Bu üstün özelliklerinden dolayı motora zarar vermez. Aksine motor ömrünü uzatır.

    NE KADAR TASARRUFUM OLUR ?
    Hacimsel olarak LPG’li bir araç benzine göre %15-20 oranında daha fazla yakıt tüketir. Yakıt ekonomisi benzinle LPG arasındaki fiyat farkından kaynaklanmaktadır. Bugünkü fiyatlarla benzine göre %40-50 oranında bir tasarruf söz konusudur.

    ARACIMDA PERFORMANS KAYBI OLUR MU ?
    Yakıtın fiziksel özelliklerindeki farklar nedeniyle LPG’li araçlarda maksimum %5 civarında bir performans kaybı olması doğaldır. Bu düşük oran normal sürüş koşullarında fark edilmez. Ayrıca kullanılan kitin araçla teknolojik uyum içerisinde olması, ayarlarını düzgün olması, kullanılan yakıtın standartlara uygun olması da LPG’li araçta istenen performansın alınabilmesi için büyük önem taşımaktadır.

    ARACIM GARANTİ KAPSAMI DIŞINA ÇIKAR MI ?
    Bazı otomobil firmaları garanti kapsamında olan araçlara LPG sistemi takılması halinde garanti dışı kalacağını söyleyerek halkı LPG’den soğutmaya çalışmaktadır. LPG sistemleri Sanayi Bakanlığı’ndan alınan izinle ve resmi garanti belgesiyle araçlara uygulanmaktadır. Tüm dünyada bazı otomobil firmalarının LPG’li araç uygulamaları varken, aynı firmaların Türkiye’de farklı bir tutum içerisine girerek LPG’yi dışlamalarını anlamak mümkün değildir. KYOTO protokolü çerçevesinde LPG’li otomobil firmalarına getirilecek vergi avantajlarıyla bu sorunun aşılması mümkündür.

    YanıtlaSil
  11. Arkadaşlar en büyük lpg tankı şu anda kaç lt ? 65'mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben step kullanıyorum standart büyüklük 60 lt.
      Ancak stoklarımızda olmamasına rağmen 70-80-90 lt tanklar getirttirme imkanımız var
      Zaten 3 gün sonraya randevu alabiliyorsunuz bu süre zarfındada tankınız ve şamandıranız gelmiş oluyor (Kendi adıma konuşuyorum başka yeri bilemem)
      Paylaş

      Sil
  12. çoktan püskürtmeli lpg mantığıdır. aşağıdaki yorum şahsıma ait olup 1.4 getz için yapılmıştır. (arkadaş 170 km'de 60 lira civarı yaktığını belirtmiş.)

    aynı değerlerde getz 90
    km için yaklaşık 21 kuruş,
    100 km için 24-25 kuruş
    yakar. verdiğiniz 170 km
    için getz 28.2 kuruş
    yakmış. birleşik yakıt
    tüketiminiz bu durumda
    22.5 kuruş seviyelerinde
    olacaktır. iyi bir sıralı
    sisten 1600-2000 tl arası
    işçilik dahil. ruhsata
    işletme vs. ile en ucuzunu
    tercih etseniz bile 2000 tl
    civarı para çıkacaktır
    cebinizden. bunu amorti
    etmek için 35.088 km yol
    yapmanız gerek. ayrıca
    lpgli araçların bakımı
    benzinli bir araca nazaran
    200 tl civarı pahalı.
    üstüne araç yağ yakacağı
    için 500 km de bir 1 litre
    yağ yakacaktır. hepsini
    katarsak 50bin km yol
    yaptığınızda amorti eder
    kendini. öte taraftan 50
    bin kmden sonra
    yapacağınız her km 25
    kuruşa denk gelecektir.
    (yıllık 20bin km
    yaparsanız.) ayrıca
    unutmayın lpg asidik
    özellik gösterir ki bu da
    metallerde aşınmaya yol
    açar, motor ömrü kısalır

    YanıtlaSil
  13. lpg sizin için gerekli mi, istiyor muyuz istemiyor muyuz? bu sorunun cevabı başka yerde. peki lpg'ye geçmeye karar verdik, manuel sistem mi olacak, sıralı sistem mi? lpg istemiyoruz, acaba sıralı sistem aklımızı çeler mi? buyrun.

    sıralı sistem adından da anlaşımayacağı[:)] gibi benzin-lpg geçişini otomatik yapan ve kullanıcıya otomobili kullanmaktan başka dikkat edilecek bir teferruat sunmayan sistemdir.

    iki konumu vardır "benzin" ve "lpg". yani -eski sistem lpg kullananlar için söylüyorum- orta konum yoktur. sistemi "lpg" konumuna aldığımızda aracı önce benzinde çalıştırır. motor yeterince ısındıktan sonra kendi önce orta konuma -yani geçiş konumuna- daha sonra da lpg'ye geçer. motoru çalıştırırken sistem lpg konumundaysa da-zaten sıralı sistemde kendiniz benzin konumuna neredeyse hiç almıyorsunuz- önce benzinde çalışır. yani motoru korumak adına sabahları aracın sabah benzinle çalışması kullanıcı insiyatifine bırakılmaz. kullanıcı aracı bir kere lpg konumuna alır ve lpg'nin bitmesi, arıza vs gibi abuk bir durum olmadığı sürece benzine almaz. hatta sistem düzgün çalıştığında varlığını bile unutturur. yakıtlar arası geçiş hissedilmez.

    performans? daha önce söylenmiş ama en bariz etkisini tork kaybından dolayı kalabalık bir otomobille yokuş çıkarken yaşarsınız. bu durumda bile çok sıkıntı verdiğini söyleyemem. bunun dışında genel olarak çok fark olmadığını da söyleyebilirim. ama konumuz sıralı sistem. hmm, eğer manuel sistemde benzin-lpg geçişini düzgün yapmadıysanız bir performans kaybı yaşarsınız, genelde orta konumda yeterince beklememekten olur. sıralı sistemde ise geçiş konusu problem olmaktan çıkıyor. heh yeri gelmişgen ekleyeyeim, "1,3 lt compact otomobilim var[yani en az 1100 kg diye okuyun bunu] otomatik vites, klimalı 5 kişi binip yokuş çıkmak hobimiz then what?" derseniz de koşarak gidip bir dizel araç alın arkadaşım. belli ki çok yanlış yerdesiniz.

    yine sıralı sistemin güzelliği bir arıza durumunda lpg'den benzine otomatik geçmesidir.

    10000 km'de bir değişen iki tane filtresi dışında rutin bakım masrafı bildiğim kadarıyla yok, onlar da mart 2011 itibariyle 60 tl.

    hep artıları saydık, şimdi eksiler. ustasını bulmak zordur. zibil gibi servis bulunur etrafta bu işi yapan ama onlar da bilmeyen biri gelse de çılgın gibi öpsek diye bekler. ustası zor bulunur diyorum çünkü bu işi yapanlar bir nevi mekatroni teknikerleridir. adam oturur iki kod yazar, oradan kalkar iki civata sıkar. elleri yağ içinde diğer yandan kucağında notebook, enteresan insanlardır. arızaların tespiti zordur. bu usta/servis vs tayfası bir problem olduğunda "bunun beyni gitmiş değiştirelim" gibi fantastik öneriler sunabilir, başıma geldi. 30-40 tl'lik masraf için 200-250 tl isteyenler olur. montajına hiç girmiyorum bile. usta önemli, mümkünse tanıdık bulun.

    özetle bu sistemler sizi üzmez. güvenlidir. motorunuzu sabah soğuğunda benzinle çalıştırarak koruma işini siz üşengeçlere bırakmaz[gelin itiraf edelim(:]kullanımı gerçekten kolaydır, kullanan kişi çoğu zaman -eğer seviye gösterge ledlerini görmemişse- ne kullandığını bile fark etmez. ama hem montaj hem tamir için ustanızı iyi seçin.

    YanıtlaSil