Blogger tarafından desteklenmektedir.

Blog Arşivi

En Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

Fiyat/Performans Olarak En İyi Notebook Nasıl Alınır

aslinda laptopla arasinda pek fark olmayan ama amerikalilar icin uretilen alternatif isim. zira adi laptop olan bu bilgisayari amerikali amcanin teki "bu alet kucakta kullanilir, eh yani adi ustunde" seklinde dusunmus ancak bu aletlerin cok fazla isindigini goz onunde bulundurmamis ve kucagini yakmistir. bu sebepten oturu laptop kelimesi yerine notebook kelimesi kullanilmaya baslanmistir. Siz değerli takipçilerimizden görüş alalım en iyisi hangisidir?

Linki Arkadaşlarınla Paylaş

URL: HTML link code: BB link code:
Haberin Kategorisi Bilgisayar Hakkında Herşey / Polemik Konusu konu Başlığı Fiyat/Performans Olarak En İyi Notebook Nasıl Alınır. Bu haberi paylaşacağınız URL http://yenisozluk.blogspot.com/2014/03/fiyatperformans-olarak-en-iyi-notebook.html. Teşekkür ederiz
Ditulis oleh: MemurSite.Com -

18 Yorum Yapıldı "Fiyat/Performans Olarak En İyi Notebook Nasıl Alınır"

  1. masaustu pc'sine nasil desktop pc deniyorsa buna da laptop pc denmesi gerekirken nedense not defteri denmistir.
    bir masanin uzerinde hem not defteri hem de laptop duruyorsa ve bir amerikali size "hey dostum gelirken benim masa ustundeki not defterimi de alir misin ha sana zahmet" dese hangisini getireceksiniz? ben olsam ikisini de almam, akli basina gelsin labunyanin. notebook diye birsey halihazirda zaten var, sen niye gidip bir de laptop'a da notebook diyosun, maksadin nedir ki anlamadim.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar. 2 tane notebook alıcam yardımlarınızı bekliyorum.

    Bi tanesi internet kullanımı için olacak ve maksimum 1000 TL'lik olacak.Diğerinde AutoCad uygulması açılıp üzerinde değişiklik yapılacak şekilde olacak,onun için de maksimum 1400 TL ayırabiliyorum.Teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizce Lenovo Z510 mu yoksa Dell 7537 mi ??

      Çok fazla oyun oynamam. Ara sıra Pes 2014 ve Age of Empires türü strateji oyunları oynarım sadece.

      Bilgisayarı TV'ye bağlayıp film izlemek, nette dolaşmak, müzik dinlemek. Genel olarak kullanma amaçlarım bu.

      Sizce hangisi ??

      Sil
    2. Hocam kesinlikle ağır oyun oynamıyorum.

      6 gb ram, 500 gb hard disk olan modeli düşünüyorum. Teknosa'da kampanya ile 1600 TL şu anda.

      Ne dersiniz ?

      Sil
    3. Hocam butce max 1200 asus t100 tablet olarakta kullanilabilmesi ve batarya omru cezbetti diger urun ise tasinabilirlik ve dokunmatik ekran,bu butcyle de i5 gt740m vs olmayacagi icin bu tur alternatiflere yoneldim.amac zaten gunluk islemler office ve arada fm 14 veya strateji oyunlari. Onerileriniz onemli sn sipahi.Tesekkur ederim.

      Sil
    4. Oyun ağırlıklı kullanmayacaksanız z510 serisini alabilirsiniz.

      Sil
    5. Arkadaşım
      MSI GE60 2OE 295XTR da düşünüyorum fakat monster hakkında olumsuz yazı oldukça fazla.o yüzden monster düşün müyorum.
      i5-4200M - 2.5 GHz (Turbo Boost ile 3.1 GHz'e kadar) ile i7-4702MQ - 2.2 GHz(Turbo Boost 3.2 GHZ) arasında çok fark yaratır mı?
      Zira abaqus çok hesaplama yapar.
      Nedersin?

      Sil
    6. Ge60 serisi ile muadili olan monster; aynı kasa yapısına ve bileşenlere sahip! Aralarında görsel olarak farklılık var sadece. Ayrıca oyunlarda i5m ve i7m arasında pek performans farkı olmaz. Ancak render alma, ekran birimi dışında işlemciyle çalışmayı seven çizim, hesaplama vb. programlarda işlemcinin güçlü olması hem randıman açısından hem de ileriye dönük olarak daha yerinde olur tabii ki. Bu arada önerdiğim n550 serisi de 2400-500 gibi rakamları gördüğü için z510 yerine önermiştim.

      Sil
  3. 2000tl altında U serisi işlemcisi olmayan model kalmadı sanırım lenovo z510 bulabildim sadece.

    Lenovo Z510 59-391785
    işlemci: i5 4200m fiyat: 1660tl

    Lenovo Z510 59-391783
    işlemci: i7 4702mq fiyat:1970tl

    bu ikisinden hangisi daha mantıklı başka tavsiye edebileceğiniz ürün var mı?

    YanıtlaSil
  4. Çift gerçek çekirdek ya da dört gerçek çekirdek yanında sanal çekirdekler de bulunuyor. Yalnız sanal çekirdekler, her zaman gerçek çekirdekler gibi işlem yapmadığı için performansa pek etkisinin olduğu söylenemez. Ghz da çekirdek sayısıyla artan bir parametre değildir. İşlemci hızının artması için turbo boost vb. özelliğinin olması gerekir. Bahsi geçen işlemcilerden ise 2020m daha güçlü ve incelemelerde daha yüksek değer almış, a4 5000 serisine nazaran. Gündelik işler ve az da olsa sistemi yoracak programlar için biraz daha uygun bir seçenek olur 2020m.

    YanıtlaSil
  5. Pavilion, soğutma konusunda sabıkalı bir seridir. Yalnız yeni nesil olanlarda da aynı sorun devam ediyor mudur, bilmiyorum. İncelemelerine göz atmanız gerekir. Malzeme kalitesi ve soğutma gibi konularda 7537 serisi bence daha yerinde bir seçim olur. Ayrıca hp deki gt740m 64bit ve 128bit versiyonuna nazaran oyunlarda biraz daha düşük kare(fps) alır. 7537 serisinde ise gt750m in gddr5 bant genişliğine sahip modeli kullanılmış. Oyunlardaki kare oranı daha yüksek olur ve ileriye dönük kullanımda güncellik yönünden daha isabetli bir tercih olur. Kısaca; oyun bazlı ve kalite olarak 7537 serisini alabilirsiniz. Tabii kendiniz de kullanıcı bölümünlerinden araştırıp kapsamlı şekilde bilgi edinebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  6. beyler simdi ge70 i5 modeli, asus n550jv ve y510p arasinda kaldim ne dusunuyorsunuz. y500 vardi daha onceden bende para iadesi aldim. isinma vs soz konusu degildi.

    fazla isinmayan beni üzmeyecek, bir sey ariyorum yine.

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle selamlar ve kolay gelsin Sipahi hocam. Çok uzun süredir masaüstü bilgisayar kullanıcısı olarak ne kadar halen çekinerek yaklaşsam da bir dizüstü bilgisayara ihtiyaç duymaktayım. Uzun süreli oyun ( yüksek grafik düzeyi olan ve online ) ve multitasking olayının bazen çivisini çıkarttığım durumlarla kullanabileceğim bir dizüstü aramaktayım bütçem 3000 tl civarlarında. Beni güncel oyunlar için en yüksek ayarlarda bile rahatsız etmeyecek, arkada video kayıt vb programlar çalıştırırken üzmeyecek, dokunduğum zaman elimi yakmayacak bi diz üstü bilgisayar önermeni istesem seni çok zahmete sokmuş olmam inşallah.

    Bu arada konu ile alakalı olarak tekrar hiç bir fikrim ve bilgim olmadığını eklemek isterim. Taşınabilir bilgisayar olayı hep bana uzak olmuştur nedense. Bu yüzden az da olsa yaşayabileceğim sıkıntılar için ( ısınma vb için o soğutucular var ya dizüstünün altına filan konan yada masaüstünden dizüstüne geçerken yaşanabilcek diğer sıkıntılar gibi . . .) çözüm önerileri de sunabilirsen şimdiden çok teşekkür ederim.

    Tekrardan emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. internet ve office için yeterliyse alalım çok para vermeye gerek yok.
    full hd çözünürlük değil ekran evet farkındayım.
    sadece ekran kartı full hd m2ts veya mkv formatında yüksek boyutlu dosyaları açmakta sorun yaşatırmı takılmalar donmalar yapar mı diye merak ettim.
    intel 4000 hd bilmediğim bi ekran kartı.

    sonuç olarak 28 şubat'ta bim'in önünde bekleyeceğiz :)

    bilgilendirmeler için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Öncelikle başlıkta güzel cevaplar ile bizi aydınlatan arkadaşlara teşekkür ederim. İyi ki varsınız.

    Şuan yenisözlükte arama yapamıyorum site kaynaklı sanırım bu nedenle daha öncelerden soruldu ise affola.

    6000 tl bütçe ile solidworks ve autocad kullanılacak, aynı zamanda da bol bol oyun oynanacak bir bilgisayar arıyorum. Bir çok üst seviye bilgisayara baktım (3000 + segmentindeki) fakat seçenek çok olduğu için tam olarak hangisi bana uygun bilemedim.

    780M mi daha verimli olur 770M mi yoksa 765 M mi veya daha iyi bir ekran kartı olan model çıktı mı çıkacak mı? ve ya toptan "al bunu yeter bu sana" diyebileceğiniz model var mıdır?

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağır sistem gerektiren oyunlar da oynuyorsanız harici ekran biriminin yüksek olmasında yarar var. Belirttiğiniz kartlardan en güçlü olanı 780m dir. Oyun ve ileriye dönük kullanım için diğer kartlara nazaran daha uygun ve daha tercih edilesi konumda. Tabii 5000-6000 gibi rakamlara da çıkmak istemezseniz daha makul seviyelerden satılan ve yukarıdaki cihazlara yakın bileşenlere sahip cihazlar da alternatif olabilir.

      Sil
  10. Asus N550JV-CN127H NOTEBOOK -ASUS UX302LG-C4007H Arkadaşlar hangisi ni alsam karar veremedım yardımcı olurmusunuz genellıkle 3d çizim ve online oyun internetten filim izliyecem uzun onurlu olmasını ıstıyorum almısken 1 kere alım kurtılım
    3000-3500 arası bitcem var 127 karar kılmıstım dokunmatık ve hafıflık yonunden benı diger model de ilgimi çekti sizlerin tavsıyesı nedir saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çizim, 3d modelleme, render alma vs. gibi sistemi yoracak ağır program ve oyunlarda hem ekran biriminin hem de işlemcinin güçlü olması; performans ve ileriye dönük güncellik açısından daha yararlı olacaktır. Ux3 serisinde i5m(mobil) ayarında işlemci ve orta sınıf bir (64bit) ekran birimi mevcut. Ux3, kullanacağınız program ve oyunlar için yeterli düzeyde donanım barındırıyor ama n550 serisi daha güçlü bileşenlere sahip olduğu için daha tercih edilesi duruyor. Kısaca ikisi arasından n550 serisini öneririm. Eğer stoku varsa asus u500vz serisine de bakabilirsiniz. :>)

      Sil